Skapa relationer och affärer på nätet med digital marknadsföring
Digitala affärer är programmet som riktar sig till dig som är en etablerad företagare, som vill flyga framåt på nya ideér och affärsmöjligheter. Har du tankar på att börja sälja via nätet? Under fyra förmiddagar skapar du en konkret plan för att nå ditt mål och vision inom digitala affärer. En plan som du direkt eller stegvis kan börja jobba efter!
Programmet pågår under 4 veckor. Du kommer att ta del av individuell affärsutveckling, föreläsningar och expertkunskap. Du får även nätverka med andra företag med liknande mål och utmaningar. Med dig får du kunskaper för att ta dina digitala affärer till nästa nivå.
Science Park är en extern innovationsresurs för företag i Jönköpings Län som erbjuder hjälp med att utveckla innovationer i nya produkter, tjänster och affärsmodeller.
Vem är du?
- Din utmaning och vision involverar digital kommunikation, allt ifrån digital annonsering, e-mail marketing, sökmotoroptimering och till e-handel.
- Du är engagerad och motiverad att arbeta med din vision
- Du har möjlighet att lägga den tid som krävs under programmet och avsätta en intern resurs som ansvarar för implementation och det operativa arbetet efteråt
Vad får du?
Föreläsningar och workshops
- Gemensamma träffar under fyra förmiddagar för att ta del av föreläsningar inom olika relevanta områden.
- Underlag för att kunna arbeta på egen hand mellan föreläsningarna
Individuell affärsutveckling varje vecka
- Beskriva värdet och nyttan av ditt varumärke och ditt erbjudande digitalt.
- Definiera din kund, den digitala kundresan och köpprocessen på nätet.
Tillgång till Science Parks breda nätverk
Vi kopplar ihop dig med experter som stöttar dig i utvecklingen av din e-handel.
Dokument, verktyg och mallar
För fortsatt utveckling av din e-handel.
Programupplägg
Torsdagen den 24 februari kl. 10:00-12:00
- Ditt nuläge och vision
- Den digitala kundresan
- Digital marknadsföring från ett översiktsperspektiv
- Dina driv och hinder
Onsdagen den 2 mars kl. 10:00-12:00
- Varumärke, erbjudande och kommunikation?
- Hur tänker min kund och hur bygger jag en digital relation?
- Hjälpa kunden fatta beslut online
Torsdagen den 10 mars kl. 10:00-12:00
- Din typiska kund
- Innehållstrategi, content och kanalval
- Din webbplats/e-handel
- Pratisk implementation: hur gör jag? Annonser, retargeting, sökmotoroptimering, e-handel, analys osv.
Torsdagen den 17 mars kl. 10:00-12:00
- Budgetering & ekonomi inom digital synlighet
- Digital analys
- Sköta det operativa arbetet internt
- Summering och nästa steg
Praktisk information
- Våra träffar kommer att ske digitalt. För att delta behöver du ha en stabil internetuppkoppling. En mötesinbjudan kommer att skickas till din i god tid innan programmets startdatum.
- Programmet är kostnadsfritt.
- Företaget bestämmer själv hur många som deltar. Rekommenderat är minst två deltagare från varje bolag.
Varför Science Parks Digitala Affärer?
- Vi är en neutral aktör utan koppling till teknik, plattformar, konsult eller byråtjänster.
- Vi är kostnadseffektiva genom att enbart ta betalt för externa resurser och inte vår egen tid och kompetens
Ansökan
Du kan ansöka till programmet till och med den 17 februari. Antalet platser är begränsade, så vänta inte med din ansökan.